|
||||||||
Дополнительные статьи:
|
BALAKS. 5773. KURA KĀDS IR UZVARĒTS,TĀ KALPS VIŅŠ IR. 22.06.2013. A.Ogijenko. Balaks. 5773. KURA KĀDS IR UZVARĒTS,TĀ KALPS VIŅŠ IR. 22.06.2013. A.Ogijenko. Mēs turpinām iepazīt Dieva slavu Ješua ha Mašiaha personā. Šīs nedēļas lasījums - Balaks. Vēstulē korintiešiem 1o nod.11 pantā lasām : ,, Un viss tas viņiem noticis zīmīgā kārtā un ir rakstīts par brīdinājumu mums, kas esam nonākuši pie laika beigām. ,, Pārdomājot šīs nedēļas lasījumu man rodas daudz jautājumu :- ko šīs nedēļas lasījums māca mani? Tas runā par pagātni vai par nākotni? Uz ko tas man šodien norāda? Ko es varu no visa tā mācīties šodien, šeit un tagad, kā arī katrs ticīgais, kurš lasa šīs nedēļas lasījumu un dzīvo patreizējā laikā, uz ko tas mums norāda .Ar šiem jautājumiem es centos iedziļināties tajā, ko saka Raksti un beigu beigās man radās tāds svētrunas nosaukums. Nolasīšu 2. Pētera vēstuli 2 nod. 19.panta otrā daļa: ,, Jo, kura kāds ir uzvarēts, tā kalps viņš ir.,, Ir vēl arī cits nosaukums: Mateja ev.6.nod. 4.pants: ,, Neviens nevar kalpot diviem kungiem,,. Lūk, lūdzot lūgšanu ,,Mūsu Tēvs,, un izrunājot vārdus :,,Neieved mūs kārdināšanā, bet atpestī no ļauna. Ko jūs iedomājieties, par kādu ,,ļauno,, iet runa? Par sātanu. Agrāk, kad tikko sāku lasīt Rakstus es domāju: ,,Cik labi! Dievs var vienkārši atbrīvos no sātana un man vairs nebūs nekādu problēmu, bet kad sāku dziļāk studēt Rakstus, sāku redzēt kaut ko pavisam pretēju. Ješua tikko pagremdēts (Jāņa Kristītāja kristīts), tikko nonācis Gars uz Viņu, pats Dievs viņam teicis: ,,Tu esi mans Dēls, ko es esmu dzemdinājis.,, kā Gars Viņu aizveda tuksnesī, lai Viņš taptu velna kārdināts. Kāda tur loģika? Liekas, ja jau Dievs mani ir dzemdinājis, nosaucis par Savu Dēlu, devis man Savu Garu, tad kāpēc lai tagad sātans mani kārdinātu. 5.Mozus 8.nod. mēs jau pagājušā Sabatā lasījām par to. Dievs arī Pats mūs ved šajā tuksnesī un tur mūs badā un slāpēs, lai mūs iemācītu, ka jādzīvo ir no Dieva Vārda un ne tikai no dienišķās maizes. Un lai mēs šajā tuksnesī, šajā spiedīgajā vietā ieraudzītu, kas ir mūsu sirdīs. Vai mēs paliksim uzticīgi Dieva Vārdam vai arī meklēsim ko savu. Vai mēs turpināsim iztapt savām vēlmēm un iegribām. Un to visu Dievs dara, lai palīdzētu mums uzvarēt savu nepaklausību. Tad šīs nedēļas lasījums ir par pagātni vai nākotni? Pārsteidzošā kārtā tas ir gan par pagātni, gan nākotni, gan arī par tagadni. Un lai saprastu kāda nozīme tam ir priekš manis, vienkārši vajag pamatīgāk apskatīt Bileāma problēmu. Kas tieši notiek un kāpēc. Kad uzsāku pētīt šo jautājumu nevarēju rast atbildes - par kādiem nopelniem Bileāmam ir dota spēja dzirdēt Dieva Gara balsi, redzēt redzējumus, būt par pravieti? Esmu dzirdēju daudzus jūdu komentārus, kuri ir ļoti negatīvi attiecībā uz Bileāmu un sliecos jau domāt, ka viņš vienmēr bijis burvis, bet te Dievs viņu paņēma un lietoja kā ēzeli, lai visām tautām pateiktu, ko Dievs domā par Izraēlu. Bet lasot Jaunās Derības Rakstus, tie runā par kaut ko citu. Izlasīsim šīs Rakstu vietas! Tajās redzams, ka Jaunās Derības Raksti Bileāmu sauc par pravieti, runā par to, ka kaut kad viņš ir gājis taisnu ceļu, bet pēc tam nomaldījies. Pēc tam daudzi gājuši pa šo ceļu. Tāpēc gribu ieskatīties dziļāk Bileāmā, kur ir problēma un kas tas ir par ceļu, kuru viņš ir gājis. Jūs zināt kā viss beidzās vēsturē ar Bileāmu. Kad mēs to visu saliksim kopā, redzēsim, ka šodien Bileāma ir ļoti daudz Baznīcā un pēc būtības katrā cilvēkā ir kaut kas no šī ,,ļaunā,, Bileāma. Un ja to neieraudzīt un nenosaukt savā vārdā, tad tas var cilvēku novest pie bojāejas. Izlasīsim dažus pantus, par šo tēmu. Sāksim no 22. Nodaļas 4. Mozus grāmatā rakstīts: ,, 1 Tad Israēla bērni devās ceļā un apmetās Moāba līdzenumā, viņpus Jordānai, iepretim Jērikai. 2 Kad nu Balaks, Cipora dēls, visu to redzēja, ko Israēls bija amoriešiem nodarījis, 3 tad moābieši vareni izbijās no tās tautas, jo to bija daudz, un moābiešiem bija bailes no Israēla bērniem. 4 Tāpēc Moābs runāja ar midiāniešu vecajiem: "Nu šie, tur sapulcējušies, gan notīrīs tīru visu mūsu apkārtni itin kā vērsis, kas aprij lauka zāli!" Bet Balaks, Cipora dēls, bija tanī laikā Moāba ķēniņš. 5 Un tas sūtīja vēstnešus pie Bileāma, Beora dēla, uz Petoru pie lielās upes viņa tautas bērnu zemē, lai viņu aicinātu, un sacīja: "Redzi, tur ir tauta, kas iznākusi no Ēģiptes; redzi, tie apklāj zemes virsu un ir apmetušies pret mani. 6 Un tagad, lūdzams, nāc un nolādi man šo tautu, jo tā ir stiprāka nekā es, tad varbūt es varētu tos pieveikt un izdzīt no zemes; jo es zinu, ka tas, ko tu svētī, ir svētīts un, ko tu nolādi, ir nolādēts." Raugoties uz pirmo pantu personām, kas tur darbojas, redzam, ka apkārt ir vieni radinieki. Midiānieši ir Midiana pēcteči Hetūras dēli no Abrahama. Moābieši ir Lata, Abrahama brāļa dēla pēcteči, kurš ar viņu visu laik bija staigājis. Tad Bileāms Beora dēls, viņš cēlies no Mezopotāmijas, tā ir tieši tā vieta uz kuru Abrahams sūtīja savu kalpu ņemt līgavu Īzākam. Šī sabiedrība it kā ir pazīstama ar Abrahama ticību un lūk tauta iziet no Ēģiptes, arī tauta, kas tur Abrahama ticību un šeit sākas patiesības moments, Dievs savu tautu 40 gadus vada pa tuksnesi un pienāca laiks ieiet Apsolītajā zemē un it kā ne Ēdomam, ne midiāniešiem tauta negrib darīt nekādu ļaunumu, bet viņi visi pēkšņi sāk satraukties, kaut arī Izraēls negatavojās karot ar moābiešiem. 2.Mozus grām. noslēguma 15.nod. Mozus dziesma. Mozus jau tad 40 gadus atpakaļ nodziedāja šo dziesmu, kad viņi tikko bija izgājuši jūrai cauri no 11. panta: ,, 11 Kas ir tāds kā Tu, ak, Kungs! Kas ir tāds kā Tu starp dieviem, varens Savā svētumā, bijājams Savā godībā, brīnumu darītājs! 12 Tu izstiepi Savu labo roku - un zeme tos aprija. 13 Ar žēlastību Tu vadi tautu, ko esi atpestījis, lielā spēkā Tu ved to uz Savu svēto mājokli. 14 Tautas to ir dzirdējušas un ir nodrebējušas, izbailes pārņēmušas Filistijas iemītniekus. 15 Edoma vadoņi sāka zaudēt drosmi, Moāba vadoņus pārņēma trīsas, izbijās visi Kānaāna iedzīvotāji. ,, 15.pantā tad arī ir darbojošās personas šīs nedēļas lasījumā. Moāba vadoņi. 16.pants : ,, Iztrūcināšanās un bailība nāca pār tiem, tie kļuva mēmi kā akmens Tava elkoņa spēka dēļ, tiekāms Tava tauta gāja pāri, ak, Kungs, tiekāms gāja pāri tā tauta, ko Tu Sev esi atpircis. ,, Redziet visiem bija saskarsme ar Abrahama ticību, bet šeit Mozus saka, lai viņi visi kļūst mēmi no šausmām, kamēr paiet garām tava tauta, kuru Dievs ir izvedis no Ēģiptes un sev atpircis. ,,17 Tu tos vadīsi un statīsi kalnā, kas ir Tavs īpašums, vietā, ko Tu Sev esi darījis par mājokli, svētnīcā, ko Tava roka, ak, Kungs, ir cēlusi. 18 Tas Kungs ir ķēniņš uz mūžu mūžiem! ,, Un lūk Balaks, būdams Moāba ķēniņš, pēkšņi kļuva nemierīgs un satraucās, šī tauta, kas bja izgājusi no Ēģiptes likās viņam bīstama un viņš sūta Bileāmu. Pagājušajās svētrunās es jau jums teicu, kas ir Balaks, kas Bileāms. Bala – norīt, am – tautas, - tautu norijējs, kā citi to tulko. Ja skatāmies nākotnes kontekstā, tad varam stādīties priekšā, kas sagaida Viņa tautu Mašiaha atnākšanas priekšvakarā. Tāpēc ka pāriešana uz Apsolīto zemi praktiski arī ir 1000 gadu valstības laika sākums ar Mašiaha otro atnākšanu. Atgriežamies pie pirmā jautājuma: Kas ir Bileāms? Un par kādiem nopelniem viņš ir saņēmis tādas dāvanas. Izlasīsim kādus pantus 4.Mozus 22:18: ,, 18 Tad Bileāms atbildēja un sacīja Balaka kalpiem: "Kaut vai Balaks man dotu savu namu pilnu piebērtu ar zeltu un sudrabu, tad tomēr es nevarētu pārkāpt Tā Kunga, sava Dieva, pavēli, darot vai nu mazas, vai arī lielas lietas. ,, Ieklausieties kā viņš to saka! Tas ir Bileāms! ,,Es nevarētu pārkāpt Tā Kunga, sava Dieva, pavēli, darot vai nu mazas, vai arī lielas lietas. ,, Tas ar kādu viltu viņš to saka ir otrais moments, viņš it kā saka, nevaru pārkāpt, bet savā sirdī it kā cer, ka viņam izdosies panākt savu. Tas pats 38.pantā skatieties: 38 „Un Bileāms sacīja Balakam: "Redzi, es esmu pie tevis atnācis, bet vai es kaut ko varu runāt, kā vien tos vārdus, ko Tas Kungs liks manā mutē? To es tikai runāšu." 24.nod. 3.,4.panti: 3 Un viņš skaitīja savu sakāmo un sacīja: "Tas ir Bileāma, Beora dēla, pravietojums, tā vīra runa, kam acis tikušas atvērtas” Es saprotu, ka atvērtas acis, tā ir spēja uz garīgiem redzējumiem, tālāk 4.pants: ,, Tā saka tas, kas uzklausījis Dieva vārdus” – Jaunās Derības izpratnē tas ir tas, kurš dzird ko Gars saka, teiksim tā, kurš ir piedzimis no augšienes , ,,Tā saka tas, kas uzklausījis Dieva vārdus, kam Visuvarenā atklāsme ir kļuvusi zināma,, Visu šo lasot, mani nepamet jautājums - Dievs par ko, par kādiem nopelniem Bileāmam ir šīs Tavas dāvanas. Es saprotu, ka Torā nav nekā nejauša un lūk es no sākuma palasīšu, ko ebreju gudrie saka par Bileāmu un tad ko Jaunā Derība. Lūk kādas domas no ebreju gudro komentāriem: ,,Bileāms ir svešzemnieks, algotnis, Balaka ataicināts nolādēt jūdu tautu, un pats viņš arī neieredz Izraēlu, (mēs par to vēl parunāsim) un grib viņu pazudināt. Un tagad jautājums jums, kā jūs domājiet, jūs taču lasījāt nedēļas lasījumu, kas bija Bileāma galvenais virzītājspēks? Tālāk mēs lasīsim Jauno Derību. Tur vairakkārt ir rakstīts par naudas kāri, vēlēšanos tapt bagātam. Tas it kā ir viens no aspektiem, bet ir vēl viens moments. Pēc visa ir redzams, ka jau tajā laikā, kad pie viņa atnāca šie sūtņi no Balaka, lai viņš nolādētu Izraēlu, viņš bija priecīgs to darīt. Viņš to gaidīja un viņš to gribēja - lasām kā viņš gatavojās iet, ka viņš piecēlās rītā agri, pats iejūdza ēzeli un gāja kopā ar viņiem, tas ir rakstīts tajā nozīmē, ka viņam bija tādi paši nodomi kā šiem sūtņiem! Pēc visa šā redzams, ka ne mazāk kā paši sūtņi un Balaks viņš gribēja to pašu. Jau sākotnēji naids pret Izraēlu kā pret Dieva tautu! Ja jautātu, kas motivēja Bileāmu, Tad var droši teikt, ka tās ir divas lietas - naids pret Izraēlu un vēlēšanās tapt bagātam. Es pat teiktu, ka ir trešā lieta – varas kāre. Jo šis naids pret Izraēlu viņam jau ir no iesākuma tāpēc, ka tajā jau potenciāli redzēja, 600 tūkstošu praviešu. Tie ir nākošie pravieši, kuri ir aicināti mācīt visas pasaules tautām Dieva gribu. Turpretim Bileams zinot Dieva gribu, izmanto visas savas zināšanas, lai iedzīvotos. Atcerieties, Dievs saka Abrahamam, ka viņa pēcteči būs 400 gadu verdzībā, līdz kamēr nebūs pilns amoriešu grēka mērs. Un lūk Bileāms zināja, ka šī tauta jau ir piepildījusi nelikumības kausu un mēs vēl par to nedaudz parunāsim. Ir ļoti vienkārši to redzēt. Lūk Salamana pamācībās 29. Nodaļā 1. Pantā teikts, ja cilvēkam uzrāda grēku, bet cilvēks nocietinās, tad viņš tiks pazudināts pilnīgi negaidot. Lūk mēs nesen lasījām 2. Laiku grāmatā par ķēniņu Asu, pravietis atnāk pie viņa un saka: Dievs tev ir palīdzējis uzvarēt Ēdomu, bet tu esi no turienes ņēmis Ēdoma dievus un esi sācis tos pielūgt. Bet šis ķēniņš saka, bet kas tu tāds esi, ka vari mani mācīt .Pravietis saka, es redzu, ka tu nepieņem to, ka tev uzrāda grēku, tad Dievs tevi ir nolēmis bojāejai. To pašu Elija saka saviem dēliem, es jums uzrādu grēku, bet jūs neklausāt, tad es saprotu, ka Dievs ir lēmis jūs pazudināt. Tātad ir ļoti viegli saprast cilvēka vai tautas likteni, ja uz viņu tiek teikta no Dieva norāde par grēku, bet cilvēks vai tauta nožēlo un pieņem un atgriežas, tas nozīmē, ka ir vēl cerība, bet ja nocietinās un iet pret, tad pēc tā var pateikt, ka šī tauta vai šis cilvēks piepilda Dieva nelikumības kausu un lūk šajā momentā var izteikt lāstu un viss, šis lāsts piepildīsies. Un Bileāms to ļoti labi zināja, visas savas zināšanas no Visuaugstā viņš izmantoja, lai valdītu šajā pasaulē. Labi, es pabeigšu lasīt komentārus: ,,Bileāms ir svešzemnieks, algotnis, Balaka ataicināts nolādēt jūdu tautu, un pats neieredz Izraēlu, un grib viņu pazudināt, jo ebreju vērtības ir pretējas viņa vērtībām, ebreju ideju uzvara ir vienlīdz spēcīga kā Bileāma iznīcināšanas ideja. Atcerieties Apustuļu darbos ,,Varena ir efeziešu Artemīda!,, Sudrabkalis saka, šis Pāvils grib mums noņemt biznesu (Ap.d. 19 nod.) Un rodas jautājums, kāpēc Dievs ir devis Bileāmam praviešu dāvanu vienlīdzīgu ar Mozus pravieša dāvanu vai tad tas ir godīgi? Atbild mūsu skolotāji ,,Lai tautas pēc tam neteiktu, ka ja mums būtu tāds pravietis kā Moše (Mozus), tad arī mēs būtu citādi. Tad arī mēs pieņemtu Toru! Bet ja tā, kāpēc Visuaugstais nedeva šo dāvanu cienīgam cilvēkam, jo atkal sanāk nevienlīdzība, jo ne jau par velti saka, ka katrai tautai ir tāda valdība, kādu tā ir pelnījusi, jo tautas līderis ir tautas iemiesojums un atspulgs, viņa ,,kolektīvās dvēseles,, izpausme, viņa garīgā stāvokļa atspulgs, tā kā viss ir taisnīgi. Nonākot pie kāda slēdziena atzīmēsim, ka Bileāms patiesībā bija pravietis potenciālā, Visuaugstais apveltījis viņu ar pravieša dāvanu lielā spēkā un ja viņš būtu izdarījis pareizu izvēli, veltījis sevi kalpošanai Radītājam un kļuvis skolotājs kā Abrahams ebrejiem, tad viņš varētu tuvināt Visuaugstajam pasaules tautas,, - lūk, man ļoti patīk šis galējais secinājums pie kura ir nonākuši ebreju gudrie. Tiekšanos pēc augstāka garīguma ne ebreju vidē sajustu lielākais cilvēku vairums uz zemes, bet ebreju tauta pastāvētu saskanīgas pasaules aptverta. Viņa varētu dot visbagātāko mantojumu, kurš atstātu labu iespaidu uz visu pārējo pasauli.,, Pie šī secinājuma mēs vēl šodien atgriezīsimies, kad apskatīsim Bileāma personīgās īpašības un mēģināsim saskatīt uz ko šodien norāda šīs īpašības. Nedaudz vārdu no Jaunās Derības, lai paskatītos, kas ir Bileāms un kur ir problēma. Jūdas vēstule : 11.p.,,Bēdas tiem, jo tie staigā Kaina ceļus, nododas peļņas kārei kā Bileāms un spītībā aiziet bojā kā Kora,, Lūk šeit mēs redzam par Bileāmu un viņa problēmu. Peļņas kāre. 12.p. ,,Tādi ir kā kārdinājums jūsu mīlestības mielastos,, Tātad Jūda runā ka arī starp mums ir tādi. Kuriem nekas nav pretī izmanot savas dāvanas, lai iedzīvotos. (sk. krievu Bīb.) ,, Viņi ir kauna traipi jūsu mīlestības mielastos, bez bijības mielodamies līdz ar jums, sevis pašu ganītāji, vēja dzenāti bezūdens mākoņi, koki, kas rudenī bez augļiem, divkārt miruši, izrauti ar saknēm,, ,Kurnētāji,, 19.p. Cilvēki, kas atdala sevi no ticības vienotības, dvēseliski, tie kuriem nav Gara,, Tātad mēs šeit lasām Bileāma raksturojumu Jaunajā derībā. Mums ir svarīgi saprast viņa problēmu, pirmkārt, lai apgaismotu sevi par šo problēmu, otrkārt, lai ieraudzītu šo problēmu šodienas baznīcā Tālāk 2.vēstule Pēterim 2.nod. 14.p.:,, 14. Viņu acis ir vērstas tikai uz laulības pārkāpēju un alkst grēka; tie vilina nestipras dvēseles, tiem sirds ir ievingrinājusies mantkārībā; tie lāstam pakļauti. (kr.val. lāsta dēli)
Mantkārība, kas tas ir? Tā ir visu laiku tikai man, man, man, man, tā ir mantas kāre, vēlme iedzīvoties. 15.p. ,,Atstādami taisno ceļu, tie ir nomaldījušies, sekodami Bileāmam, Beora dēlam, kas dzinās pēc netaisnās algas,, Lūk šis pants dod man pamatu domāt, ka savā laikā Bileāms gāja pa pareizu ceļ. Tātad es aizvien cenšos atrast atbildi uz jautājumu - par kādiem nopelniem, šis vīrs, ir tādas dāvanas no Visuaugstā saņēmis. Un lasu, ka bija laiks, kad viņš gāja pa pareizu ceļu, bet pēc tam šī ļaunā sakne viņā, sāka augt un beigu beigās noveda pie bojāejas. Šīs saknes būtība ir naudas kāre, vēlme iedzīvoties. Paskatīsimies kā šīs visas iekāres viņā sāka darboties. Smieklīga situācija – pie Bileāma atnāk Balaka sūtņi. Viņš pats ir ļoti plaši pasaulē pazīstams burvis. Lūk šis Cipora dēls, ebreju gudrie saka, ka runa iet par putniem, kurus viņš izgatavoja, kuri mācēja runāt un pravietot. Lūk mums gaiļi uz baznīcām, tie ir atveidi šiem putniem. Tātad Balaks saprot, ka šis viņa burvestības ir nepietiekošas, vajag iet pie Bileāma, kas ir spēcīgāks, kurš, ja svētīts, tas būs svētīts, ja nolādēs, tas būs nolādēts. Tāds lūk šis vīrs pie kura nāk pēc palīdzības, lai viņš izsacītu vārdus, viņš pēkšņi kļūst nespējīgs ieraudzīt eņģeli, kurš stāv uz ceļa, lai viņu nogalinātu. Ēzelis redz, bet viņš nē! Iedomājieties, ko par viņu šajā mirklī domā šie sūtņi, kuri ir atnākuši viņu pasaukt, skatoties uz viņu kā uz garīgu cilvēku, kas visu redz, redz garīgo pasauli , viņam viss kā uz delnas, kurš saka ēzelienei, ja man būtu zobens es tevi nogalinātu. Šie sūtņi atkal klausās un sevī saka: ,,Vai šis ir tas cilvēks, kuram Balaks sola pilnu namu ar zeltu par to, ka viņš teiks vārdu, lai visu tautu pazudinātu?! Un te lūk viņš saka, ka tam vajag zobenu lai ēzelieni nogalinātu - ,, Saka viņš, ja man būtu zobens!. Tātad kāda neatbilstība jau no iesākuma ar statusu, kuru šim cilvēkam piešķīruši un to ko viņš no sevis iedomājas. Ja saliksim kopā to, ka Bileāms iesākumā gāja taisnu ceļu, saņēma šīs dāvanas, bet vēlāk peļņa un mantas kāre padarīja viņu aklu, tad var ieraudzīt kā tas sāk strādāt katrā ticīgajā. Šodien to var pārnest uz baznīcu, kura ir dzimusi Romā, kas tur notiek. Tagad saliksim visu pa plauktiņiem un ieraudzīsim, ka šīs nedēļas lasījums ir kā glābšanas riņķis, kuru Dievs met katram cilvēkam, neatkarīgi no tā kādai konfesijai viņš piederētu, tas ir kā glābšanas riņķis katram cilvēkam pirmkārt, lai ieskatītos sevī un tikt galā ar situāciju, kurā viņš atrodas, lai zinātu uz kurieni virzīties. Vēl viena vieta no Jaunās Derības un tad izskatīt situāciju. . To saka Dievs, caur atklāsmi, kuru Viņš devis Savam Dēlam Ješua ha Mašiaham: Atkl. grāmatā 1. Nodaļā 1. pantā: „Jēzus Kristus atklāsme, ko Viņam devis Dievs, lai rādītu Saviem kalpiem, kam jānotiek drīzumā un ko Viņš, sūtīdams Savu eņģeli, darījis zināmu Savam kalpam Jānim” Tātad kāda ķēdīte sanāk: Dievs dod atklāsmi Ješua ha Mašiaham, Ješua ha Mašiahs redz šo atklāsmi, tātad visu nākotni, kā tas viss būs, un dod Savam eņģelim, eņģelis nāk un Jānim visu stāsta Atklāsmes grāmata 2. Nodaļa no 13. panta.,,. Es zinu, ka tu dzīvo tur, kur sātana tronis, bet tu turies pie Mana Vārda un neaizliedz Manu ticību, arī Mana uzticīgā liecinieka Antipas dienās, kurš tika nokauts pie jums, kur sātans mājo. 14. Bet tas vien Man ir pret tevi, ka tev tur ir daži Bileama mācības turētāji, kas mācīja Balaku celt apgrēcību Israēla bērnu vidū, ēst elku upurus un piekopt netiklību.” Tātad vēstījums Pergamas draudzei, un Pergamas draudzes iekšienē ir kādi, kas turas pie Bileāma mācības. Un šīs mācības būtība: ēst elku upurus. Ko nozīmē ēst elku upurus? Starp visiem svētkiem, kurus viņi svin ir ļoti daudzi elku svētki. Lūk pie mums rīt ir Līgo, tā ir tāda ,,harmoniska,, pāreja no Līgo un Jāņa Kristītāja svētkiem. Tas pats ir Ziemassvētki. Latviski vismaz vārdam ,,Ziemassvētki,, it kā nav sakara ar Dieva svētkiem, bet, kad dzirdi krievu valodā ,,Kristus dzimšana,, tad viennozīmīgi var saprast, ka svētki… Jja pārskatītu tradicionālās konfesijas un paskatītos uz visu šo pagānu svētku pārpilnību, tad var ieraudzīt cik tur ir elku upuru. Dievs saka sūtot šo atklāsmi caur Ješua un apustuli Jāni: 14” Bet tas vien Man ir pret tevi, ka tev tur ir daži Balaama mācības turētāji, kas mācīja Balaku celt apgrēcību Israēla bērnu vidū, ēst elku upurus un piekopt netiklību15 Tev tur ir arī daži Nikolaītu mācības cienītāji16 Atgriezies! Bet, ja ne, tad Es nākšu drīz pie tevis un karošu pret viņiem ar Savas mutes zobenu. 17 Kam ausis, tas lai dzird, ko Gars saka draudzēm!” Lūk ko mums saka Jaunā derība par Bileāmu. Ko mēs redzam, divas Rakstu vietas runā par kārībām un divas par elku kalpību. Tagad, saliekot to kopā pacentīsimies dod kādu raksturojumu Bileāmam, lai saprastu pašu Bileāmu un to, kas notiek viņa dzīvē, kas notiek šodien Baznīcā un no kā ir jāuzmanās mums. Tātad vairākas lietas, kuras mēs varam attiecināt uz Bileāmu. Naudas kāre tas ir skaidrs, naids pret Izraēlu, tas jau arī ir redzams, kāre valdīt šajā pasaulē, elkukalpība un netiklība. Un pie visa tā mēs sākam redzēt, ka iesākumā, šim Bileāmam bija dāvana no Dieva būt par pravieti. Ja paskatamies uz Bileāma uzvedību tajā laikā, kad atnāc pie viņa sūtņi, izlasīsim no 7.panta ,, 7 Tad moābiešu vecaji un midiāniešu vecaji gāja, un zīlnieku alga jau tiem bija rokā, un tie nogāja pie Bileāma un sacīja viņam Balaka vārdus. 8 Tad tas viņiem sacīja: "Palieciet šeit pa nakti, tad es jums došu līdzi vēsti, ko Tas Kungs man iedos." Un moābiešu vadoņi palika pie Bileāma. 9 Un Dievs nāca pie Bileāma un tam jautāja: "Kas tie tādi par vīriem tur pie tevis?" Lūk šis pats jautājums, kādi vīri pie tevis, tas , kurš zin Dieva dabu uzreiz saprot, ka runa neiet par to, ka Dievs nezina, kas tie par cilvēkiem, bet runa iet par to , ka Dievs aicina Bileāmu apdomāt, kas tie par cilvēkiem, kādēļ viņi ir atnākuši un vispār, kas tev ar viņiem var būt kopējs. Mēs izejam no tās pozīcijas, ka Bileāms sākotnēji staigāja patiesības ceļus. Bet šeit Bileāms sāk domāt, ka ja Dievs man jautā, kas ir atnācis, ka tad Viņš varbūt tomēr ne visu zina un viņš saka, ka Balaks,Moābiešu virsaitis sūtīja pie manis 11.” redzi, tauta ir iznākusi no Ēģiptes un apklāj visu zemes virsu. Tagad nāc, nolādi tos manis labad, varbūt tad es spēšu pret tiem karot un tos izdzīt." 12. Tad Dievs sacīja Bileāmam: "Tev nebūs iet kopā ar viņiem, un tev nebūs nolādēt šo tautu, jo tā ir svētīta!" Tātad trīs punkti: neej, nenolādi, tā ir svētīta! Viņa jau ir svētīta no tā laika no Abrahama, kad Dievs sāka šo tautu veidot. Viņa tiek svētīta katru rītu un katru vakaru, kad priesteri piesauc Visuaugstā Vārdu un svētī ar šo Vārdu tautu. Tas ir bauslis. Ko atbild Bileāms sūtņiem? 13. Un no rīta Bileāms agri piecēlās un sacīja Balaka vadoņiem: "Eita atpakaļ uz savu zemi, jo Tas Kungs man ir aizliedzis un neļauj iet ar jums." Tātad Dievs saka : neej, nenolādi, jo tā ir svētīta. Bet viņš atbild : Dievs vienkārši negrib atļaut man iet ar jums. Šie sūtņi iet pie Balaka un saka, lūk tā mums Bileāms atbildēja. Ja šeit Bileāms viennozīmīgi būtu atbildējis, ka Dievs šo tautu ir svētījis, Viņš viņus sauc par Saviem bērniem! Viņš pats rada šo divdomīgo situāciju un it kā nenozīmīgi ar to sakot: ,,Nu puiši, jūs te tādi nesvarīgi sūtņi, es ar Dievu runāju pa taisno, sakiet Balakam, ka mani ar jums nelaiž. Balaks tā arī saprata, jo ir rakstīts, ka viņš savāca daudz godājamākus un zinošākus un nosūtīja. Tātad šī situācija atklājas aizvien vairāk skatīsim 15. Pantu. 15. „Tad Balaks mēģināja vēl vienu reizi un nosūtīja daudz vairāk un cienījamākus vadoņus nekā tos” Tātad Balaks šo atbildi pieņēma viennozīmīgi. Dievs negrib ļaut iet ar šiem sūtņiem, bet tie, kuri tagad atnāks ir daudz svarīgāki, ar tiem ļaus. Un viņš ar to visu it kā dod cerību Balakam, ka ir iespēja, ir iespēja izdarīt to, ko tu gribi, tu tikai naudiņu gatavo. Un šie puiši atnāk un Bileāms saka, (skatieties, cik viltīgi atkal, jo taču runa ir par cenu, cik tas viss maksās): - pat ja tu man dosi savu māju (ne viņa māju), Balakam taču ir pils, pilnu zelta, es nevaru izdarīt neko no sevis. Bet ar to viņš nozīmēja cenu. Bet Balaks apsvēra, lai ar šo tautu karotu, man bruņojums vajadzīgs, varbūt vēl kādus kara pulkus jā algot, tas man var maksāt daudz vairāk, un vēl jo vairāk rezultāts nav zināms. Bet , ja Bileāms piekrīt, tad man būs simtprocentīgs rezultāts. Saprotiet, ka aiz šiem it kā vienkāršiem, it kā nevainīgiem vārdiem, spēle ir ļoti dziļa. Bet pats bīstamākais pašam Bileāmam ir tas, ka viņš iedomājas, ka Dievs var pārdomāt attiecībā uz Izraēlu. Nu bija laiks, kad Dievs teica, ka Izraēls ir mans izredzētais, bija laiks, kad Dievs zvērēja Abrahamam : Es tevi svētīšu un darīšu par lielu tautu un no tevis nāks liela tauta, kas svētīs šo tautu, būs svētīts, kas nolādēs šo tautu būs nolādēts. Nu bija tāds laiks, bet šodien varbūt, var izdarīt tā, ka Dievs pārdomās. Viņš paņems citu tautu un darīs par savu un šo nolādēs. Saprotiet kāda doma? Pat ļoti mums pazīstama. Tātad Bileāms mēgina stādīties priekšā šo lietu tā priekš visām tautām, it ka attiecībā uz Izraēla izredzētību Dievs var pārdomāt . Ka Dievs var radīt citu, jaunu Izraēlu. Un tas mums ir pat ļoti pazīstams! Mēs jau tagad esam saknē trāpījuši! Tas ir tas, kas notika Nīkajas koncilā 325. Gadā. Tāpēc, ka tieši tad šīs idejas par jauno Izraēlu tika liktas par pamat. Šī tauta ir nolādēta, lūk skatieties uz ebrejiem un ziniet, ka katrs, kas sacelsies pret Dievu būs tāds pats nolādēts kā ebreji, bet mēs tagad esam ,,Jaunais Izraēls,, Tagad visas svētības, kas ir Rakstos, viņas uz mums attiecas, bet visi lāsti tagad būs uz Izraēlu. Lūk jums pirmais Bileāma būtības uzmetums, viņš ir pat ļoti piemērots šodien mums visiem. Tāpēc visiem, kas domā, ka Dievs var pārdomāt un izredzēt sev citu tautu Izraēla vietā, paskatieties ar ko beidza Bileāms. Ir vēl laiks nožēlot! Ja jūs domājat, ka tas tā nav, tad palasīšu no Jūlija Tabak grāmatas ,,Par pareizticīgās kultūras pamatiem,, ,,Ja 20. Gadsimtā katoļu un daudzi protestantu teologi un vēsturnieki pamatoti pārskatīja savus Evaņģēlija notikumiem vērtējumus un atteicās pilnībā vai daļēji no savas antijūdaiskās pievienojuma daļas. Pareizticīgā baznīca sakņota savā svēttēvu mantojumā, sludina savus antijūdaiskos uzskatus vēl līdz šim. Pareizticīgo baznīca saglabā savu identitāti, pretstatot sevi katoļiem un protestantiem tieši uz tā pamata, ka pasludina sevi par uzticīgu senajam baznīcas mantojumam, kurš sevī ietver arī seno antijūdaisko antisemītisko polemiku. ,, Lūk no 6.Vispasaules koncila, tas ir nedaudz vēlāk,( tas notika 680. Gadā) - ,,Neviens no piederošiem svēto kārtai vai arī no lajiem,no šī brīža nedrīkst ēst neraudzētās maizes, kas tiek dotas jūdiem, vai arī stāties ar viņiem sadraudzībā, vai arī slimībās saukt viņus, ne arī ārstēšanu pieņemt no viņiem , nedrīkst arī mazgāties kopējā pirtī, ja kāds to visu neievēros, tad klērs (piez Romas katoļu Baznīcas garīdznieki un Baznīcas kalpotāji), lai tiek atstumts, bet lajs lai tiek atšķirts. Džeims Kerels raksta: ,,Vai būsiet izbrīnīti, ka pēdējos laikos kristietība pastāvīgi sevi ir nomelnojusi ar antisemītisma grēku.,, Viņš vēl raksta: Visā pēdējā laika gaitā, gadsimtus aiz gadsimtiem atkal no jauna un jauna atkārtosies tā pati bezcerīgā situācija. Pāvesti un bīskapi aizstāvēs ebrejus no saniknotā kristiešu pūļa, kurš alks nogalināt ebrejus tikai tāpēc, ka tā viņus mācīja pāvesti un bīskapi.,, Principā apustulis Pāvils 1.vēstulē korintiešiem 4.nodaļā 8.pantā: ,, 8. Jūs jau gan esat tapuši bagāti un sākuši valdīt bez mums. Kaut jūs valdītu, ka arī mēs ar jums kopā varētu valdīt,,
Nākamais, Bileāms mīl naudu! Kārība, lūk jums arī uzplaukuma doktrīna! Ja runājam par šo uzplaukuma doktrīnu, tad ja paskatāmies dziļāk. Cilvēks sajauc lietas, to valstību, ko atnesa Ješua šajā pasaulē, ar valstību, kas pieder šīs pasaules kungam. Kā to var paskaidrot? Ješua saka: ,,Mana valstība nav no šīs pasaules,, Jāņa 18. nod.36.pants. Vēl viena problēma mēs, jau par to runājām, Bileāms grib valdīt, viņam ir varas kāre, viņš grib valdīt pār tautām. To visu jau redzam kā tas darbojas baznīcā, kura pieder Romas kristietībai. Jāņa 18. nod.36.pants: ,, 36. Jēzus atbildēja: "Mana valstība nav no šīs pasaules. Ja Mana valstība būtu no šīs pasaules, mani sulaiņi cīnītos par to, lai Es nekristu jūdu rokās. Bet nu Mana valstība nav no šejienes." Lūkas ev.17.nod.21,22 panti :,, 20. Uz farizeju jautājumu, kad nākšot Dieva valstība, Viņš tiem atbildēja: "Dieva valstība nenāk ārīgi redzamā veidā. 21. Nevarēs arī sacīt: redzi, še viņa ir vai tur, - jo, redziet, Dieva valstība ir jūsu vidū." Kad Ješua bija tuksnesī sātans Viņam teica: ,,Visu šīs pasaules varu un slavu un valstis došu tev, ja mani pielūgsi, tāpēc, ka tā ir man atdota. Bet Ješua saka: ,,Mana valstība nav no šīs pasaules, mana valstība nenāks ārēji redzamā veidā, Mana valstība būs iekšienē un kad Ģetzemanes dārzā Ješua lūdza. Tas ir Jāņa ev. 14. Nod. Ješua saka 30.pantā: ,, 30. Es vairs daudz nerunāšu ar jums, jo nāk šīs pasaules valdnieks; pār Mani viņš gan nenieka nespēj.,, Lūk tas ir tas ar ko mēs sākām, tas ļaunais , kas ir mūsos. Viņā no tā vairāk nav nekā! Lūk kur ir Viņa Valstības būtība! Un tāpēc, kad kāds, saka, ka Dievs mūs jau ir ievedis sava Dēla Valstībā, mums visur ir jābūt tikai svētībām! Tad saprotu, ka viņš nav līdz galam sapratis Valstības būtību, kuru ceļ Ješua ha Mašiahs. To pašu esam dzirdējuši, kāds pazīstams mums cilvēks ir uzrakstījis savu darbu par pasaules kārtību. Tas ir dažus gadus atpakaļ. Tas visus ļoti satrauca. Loģika ir ļoti vienkārša, ja ir rakstīts, ka Kristu pielūgs visas pasaules valdības, tad kāpēc to nesākt jau tagad. Sāksim veidot kristiešu valdības un sāksim visas tautas pievērst Kristum. Tātad, it kā jau vēlēšanās laba , viņa saskan ar Rakstu loģiku, bet Viņa valstība ir cita veida. Visi, kas iepazīst Viņa valstību šajā pasaulē taps vajāti. Ko mēs aiz visa tā redzam? Šo līderu garīgu aklumu - viņi grib valdīt šajā pasaulē, viņi grib dzīvot pārpilnībā šajā pasaulē, bet pēc būtības tā nav tā valstība, ko ceļ Ješua ha Mašiahs mūsu iekšienē. Jūs jau gan esat tapuši bagāti un sākuši valdīt bez mums. Kaut jūs valdītu, ka arī mēs ar jums kopā varētu valdīt,, Uz ko tad norāda šodien lūk šīs iezīmes? Šodien raugoties uz šīm vadošajām kalpošanām baznīcā redzi, tur ir Bileāms! Šis naids pret Izraēlu - ka mēs esam jaunais Izraēls, šī tieksme uz labklājību, vēlēšanās valdīt visā pasaulē. Un rezultātā tā arī sanāk, ka cilvēki nav sapratuši, kur ir Dieva Valstības būtība. Ja paskatāmies uz pašu Bileāmu, tad redzam, ka katram cilvēkam ir divi ceļi šajā pasaulē: vai viņš izvēlas būt paklausīgs Visuaugstā gribai, bez jebkāda ļaunuma, ejot Viņa iepazīšanas ceļu un tad viņš kļūst Dieva trauks, pravietis, viņš kļūst Dieva mute , viņš kļūst par Visuaugstā gaismu šajā pasaulē caur kuru Dieva gaisma sāk spīdēt. Tātad var būt Dieva trauks vai instruments Dieva rokās. Dievs ņem šo Bileāmu kā ēzeli un liek viņā to, ko grib pateikt. Un no šejienes var redzēt, ka viss būs tieši tā kā Dievs grib redzēt, ka viss būs tieši tā kā Dievs ir ieplānojis, bet kur tu būsi, tas ir no tevis atkarīgs, vai tu būsi Dieva trauks vai instruments Dieva rokās un ar ko viss beigsies tavā dzīvē. Tas ir no tevis atkarīgs. Redzam, ka Bileāms bija pravietis potenciālā, Visuaugstais bija apveltījis ar praviešu dāvanu un lielu spēku, ja viņš būtu izdarījis pareizu izvēli, nodevis sevi kalpošanā Radītājam, tad viņš būtu kļuvis par skolotāju kā Abrahams ebrejiem, tad viņš varētu tuvināt Visuaugstajam pasaules tautas. Un tad tiekšanos pēc augstāka garīguma neebreju vidē sajustu lielākais cilvēku vairums uz zemes, bet ebreju tauta pastāvētu saskanīgas pasaules aptverta. Viņa varētu atstāt pēc sevis visbagātāko mantojumu, kurš atstātu iespaidu uz visu pārējo pasauli.,, Lūk, kad lasi Marka ev. 1. Nod. 14.pants. tur Ješua tikko iznāk no tuksneša. Šeit Ješua tikko bija Gara pārbaudīts uz visu ļauno Viņā un Viņš visā pastāvēja. Tad lūk šeit rakstīts: ,, 14. Pēc tam kad Jānis bija nodots, Jēzus nāca uz Galileju un sludināja Dieva evaņģēliju, sacīdams: 15. "Laiks ir piepildīts, un Dieva valstība ir tuvu atnākusi! Atgriezieties no grēkiem un ticiet uz evaņģēliju." Ješua tikko iznācis no tuksneša izgājis cauri visiem pārbaudījumiem, sakiet man, par kādu evaņģēliju šeit runā Ješua ha Mašiahs, uz kuru ir jātic un dēļ kura ir jāatgriežas no grēkiem, lai varētu ieiet Dieva Valstībā. Par kādu evaņģēliju iet runa? Kā jūs saprotiet to evaņģēliju, kuru šodien baznīca sludina. Jēzus Kristus ir miris par taviem grēkiem, tici un būsi glābts, lūk labā vēsts-evaņģēlija būtība, tā taču vai ne?! Nu bet Ješua šeit vēl nav miris par grēkiem un šeit Viņš vēl nesludina par savu nāvi un augšāmcelšanos. Un tai pat laikā Viņš staigā un sludina : ,,Atgriezieties no grēkiem, Dieva Valstība ir tuvu klāt pienākusi, ticiet uz Dieva Valstības evaņģēliju. Uz ko tad ticēt sakiet man??? Ja atgriezīsimies Mateja ev.4 nod. tur par to pašu. Arī iznāk no tuksneša 23. Pants: ,, 23. Un Jēzus staigāja pa visu Galileju, mācīdams viņu sinagogās un sludinādams Valstības evaņģēliju un dziedinādams visas slimības un sērgas tautā. Tad ko Viņš sludināja, ko Ješua sauc par Valstības evaņģēliju, Labo vēsti? Viņš sāk ar to, ar kādu sirdi vajag izturēties pret Dieva Vārdu. Kādu sirdi tev jākopj pret Dieva vārdu, garā nabagu, raudošu, lēnprātīgu, izsalkušu un izslāpušu pēc taisnības, žēlsirdīgu, sirdsšķīstu, nesošu mieru, bet tālāk sāk runāt… Es to priekš sevis esmu noformulējis ļoti vienkārši. Ja līdz Ješua visi ebreju skolotāji mācīja kā Toru pildīt ārējam cilvēkam, kā dzīvot pēc Mozus Toras ārējam cilvēkam, tad Ješua Savā Valstības evaņģēlijā māca katram cilvēkam kā viņam dzīvot pēc Mozus Toras kā iekšējam cilvēkam. Lūk kur ir Valstības evaņģēlijs, lūk kas mūs piepilda ar Dieva Valstību. Bet Viņa upuris, Viņa uzvara pār grēku, tas ir tas, kas dod spēku tajā staigāt, tāpēc, ka caur ticību uz Viņu tas atdzimst mūsos, mūsu sirdīs, un mūsos šī Dieva Valstība sāk pieaugt. Gala mērķis, kad Valdnieks ieradīsies, lai mūsos nebūtu nekā no ļaunā. Un kad skatāmies uz šo naudas kāres problēmu, Ješua saka: diviem kungiem kalpot nav iespējams! Bet 1. Vēstulē Timotejam 6.nod.6.pants: ,,Liels ieguvums ir būt dievbijīgam un apmierinātam.,, (tulk. no kr. val.)
Paskatieties uz aizvadīto nedēļu, un atbildiet sev, vai jūs esat sajutušies katru nodzīvoto dienu apmierināti? Ja jā, paldies Dievam par jums! Bet ja kāds ir sajutis neapmierinātību, tad ziniet par ko jums jālūdz. Tāpēc, ka ja ir neapmierinātība, tad ir kaut kas ļauns. Tātad kaut kur ir kaut kas tāds , kur tu gribi Savu, un tāpēc esi neapmierināts. Tālāk Timotejs raksta: ,, Jo mēs neko neesam ienesuši pasaulē, tātad neko arī nevaram iznest no viņas. Ja mums ir barība un drēbes būsim apmierināti ar to. 9. Bet tie kas vēlas kļūt bagāti krīt kārdinājumā un tīklā un daudzās nejēdzīgās un kaitīgās iegribās, kuras iegrūž cilvēkus bēdās un postā.,, Posts tā ir bojāeja. Tas ir tas, kas notika ar Bileāmu. 10. ,,Jo visa ļaunuma sakne ir naudas kārība, kurai nodevušies daži novērsušies no ticības un paši sevi pakļāvuši daudzām ciešanām.,, Lūk kā Pāvils raksta. Visa ļaunuma sakne ir naudas kārība. Kas vēl nav ticis galā ar šo sakni? Tu vēl neesi ticis galā? Tātad klausieties! To visu var atrisināt ļoti vienkārši. Tātad, ieraudzīji to, nožēlo, atsakies, un pavēli aiziet. Ja jūs redzat sevī kādu ļaunuma sakni, tad vienkārši sakiet - es atsakos, no šīs ļaunuma saknes, es atsakos no šīs naudas kārības un es pavēlu šim naudas kāres garam aiziet prom no manis. Noticiet, šī lūgšana ir patīkama Dievam, jums tikai to vajag pateikt skaļi, un jūs ieraudzīsiet cik viegli jums paliks. Tas mūsos strādā ļoti vienkārši, noticiet. Varbūt kāds domā, ka viņš nav pietiekoši svēts, lai Dieva svētība ienāktu viņa dzīvē. Ticiet, Viņš ir devis Savu Dēlu un Viņš mūs pasargā Savā Dēlā, lai mēs Viņā būtu svēti, bet šī mūsu nepilnība, tas ir ceļš, Dievs saprot, ka mums vajag iet šo ceļu, ja tu uzskati, ka vēl neesi pietiekoši svēts, tad es saprotu, ka tur ir kāda lepnība, kāds perfekcionisms, neuzticēšanās tam, ko Dievs jau tev ir devis. Ja tu kaut kur sevī redzi šo ļauno, tad uzreiz atzīsti to, saki Dievam, paldies, ka parādīji man to, es to nožēloju. Un es atsakos no tā un šim garam, kas to visu mani provocē, es aizliedzu un pavēlu aiziet no manis! Un viss! Saprotiet, kā tas strādā, kā es redzu. Ir ļaunie gari, viņi redz mūsos šīs problēmu vietas un it kā tieši tajā vietā mums ,,sit, bet ja jūs to izceļat gaismā un atsakieties, viņiem nav tiesību sist. Bet tad, kad tu vārdu teicis, tici, tev apkārt ir eņģeļu tūkstoši, viņi tevi pasargās! Tikai tev nevajag dot tam vietu atkal. Reizēm ziniet kā ir : Dievs, jā es ciešu no naudas kārības, tu mantkārības gars aizej, es tev aizliedzu! Bet pats savā sirdī domā ,,Nu kur lai vēl es to naudiņu tā vairāk..,, Ja tu vārdu esi teicis, bet savā sirdī atgriezies pie tā, tas ir kā uzaicinājums atpakaļ. Šis gars, saka, redzi viņš jau mani sauc! Un viss! Tātad esi, šajās lietās bez kompromisa. Ja esi atteicies, tad viss - atteicies! Ja nav vēl spēka atteikties, pagaidi vēl gadiņu, pamocīsies, cietīsi no spiedīguma, pastaigāsi vēl pa tuksnesi… Viņš jau visu ir izdarījis, Viņš jau to visu ir uzvarējis, bet tu tikai saki ,,Jā,, es atsakos un es aizliedzu tam un pavēlu atkāpties! Un viss! Ziniet, viena lieta ir garam aizliegt, kas ir kā muša. Mušas ir apnīkstošas, viņu aizdzen, bet viņa atkal klāt . Bet cita lieta ir ka tevī ir šis ļaunums, tāpēc arī muša lien tev klāt.
1. Tim10.p.,, Bet tu Dieva cilvēks, bēdz no tā visa, dzenies pēc patiesības, dievbijības, ticības, mīlestības, pacietības un pazemības, cīnies ticībā, , satver mūžīgo dzīvi uz kuru esi aicināts, apliecinādams savu labo ticību daudzu klātbūtnē.12. Dieva, visu dzīvu darošā priekšā, un Kristus Jēzus priekšā, kas apliecinājis Poncija Pilāta priekšā labo liecību, turi šo bausli neaptraipītu un tīru pat līdz mūsu Kunga Jēzus Kristus atnākšanai.,, Turi šo bausli tīru un neaptraipītu. Par kādu bausli iet runa? Par visu Toru! Ja es teikšu runa iet par diviem baušļiem, jūs sapratīsiet, ka runa iet par diviem lielākajiem baušļiem, teikšu par desmit, tad runa iet par visu Toru. Tāpēc mēs iepazīstam Dieva baušļus, lai viņus ievērotu tīri. Mēs to nevaram uzreiz izdarīt, bet saskaņā ar atziņu. Dievs redz mūsu vēlēšanos. Un jo vairāk mēs tajā iedziļināmies, jo vairāk attīrāmies. 1.Tim.6.nod. 14 „turi šo pavēli neaptraipītu un nenopeltu, līdz mūsu Kungs Jēzus Kristus parādīsies Savā godībā, 15 ko savā laikā darīs redzami svētais un vienīgais Valdnieks, ķēniņu Ķēniņš un kungu Kungs, 16 kam vienīgam ir nemirstība, kas dzīvo nepieejamā gaismā, kuru neviens cilvēks nav redzējis, nedz arī var redzēt, Viņam lai ir gods un mūžīga vara! Āmen!” Lai jūs labāk iegaumētu visu svētrunu un visu šo nedēļas lasījumu, es jums iesaku izlasīt Salamana pamācību 6. Nodaļu no 1.-7.pantam. un jūs šeit ieraudzīsiet gan nedēļas lasījumu par Bileāmu, gan to kā mums izbēgt no šī nepareizā ceļa.
Lūgšana. ,,Dievs mēs pateicamiesTev par Tavu Vārdu, par Tavu Garu, Tu runāji uz mums šodien, pieskāries mūsu sirdīm un Tu redzi Dievs mūsu nespēkus, mūsu bailes un mūsu ļaunumu, palīdzi, Dievs mums to iznest gaismā un atzīties pašiem sev tajā, ka tas ir mūsos. Un dod mums vēlēšanos atteikties no šī ļaunuma un aizliegt katram ļaunajam garam mums tuvoties un nedot tam sevī vietu. Patmīlībai, pieķeršanās naudai, bailēm par sevi, bailēm no nāves un vientulība, atstumtībai, egoismam, mēs atsakāmies no visa šī ļaunā Dievs un pavēlam visiem nosauktajiem gariem atkāpties no mums un aizliedzam, Ješua ha Mašiaha Vārdā, aizliedzam atgriezties pie mums šiem ļaunajiem gariem, attīri mūs no visa tā un attīri no visa ļaunā, piepildi mūs Dievs ar savu dabu, ar savu mīlestību, ar savu mieru, ar savu ticību, ieliec mūsos Tavas cerības izpratni, kuruTu mums esi devis, kura neatstāj kaunā, pateicamiesTev, ka Esi mūs aicinājis Sava mīļā Dēla Valstībā, par to, kaTtu mūs esi nosaucis par Saviem bērniem par to varu, kuru Tu mums esi devis kā Saviem bērniem, jo Tu saviem bērniem esi devis Savu varu, Ješua ha Mašiaha Vārdā pār visu kas ir šajā pasaulē, iemāci mums lietot šo varu, kuru Tu mums esi devis Ješua ha Mašiaha Vārdā. Taisno mūs Dievs, lai Tava labvēlība mūsos un caur mums kalpo un atbrīvo cilvēkus, kurus Tu mums sūtīsi, atbrīvo priekš Savas Valstības. Mēs pateicamies Tev, pateicamies par šo uzvaru, kuru Tu mums esi devis Savā Dēlā. Ješua teica saviem mācekļiem, Man dota katra vara debesīs un virs zemes. Un šī vara ir dota katram, kurā dzīvo Ješua ha Mašiahs. Saki, man dota visa vara, debesīs un virs zemes Ješua ha Mašiaha Vārdā! Pateicos Tev Tēvs par Tavu mīlestību pret katru cilvēku, iemāci man izmantot šo varu, priekš tā, lai darītu Tavu gribu, Ješua ha Mašiaha Vārdā āmen! |
Mūsdienīgs kalendārs
Ceturdiena
Bībeles kalendārs
Jaunumi: Rīgas Domes Labklājības departaments Dieva Taisnība iemiesojusies. BALAKS. 5773. KURA KĀDS IR UZVARĒTS,TĀ KALPS VIŅŠ IR. 22.06.2013. A.Ogijenko. Atklāj ūdens avotus raudu ielejā. Jauna mēness svētki. Ava mēnesis. 5773. (Aleksandrs Ogijenko. 08.07.2013.) No brīvas gribas Viņš mūs ir dzemdinājis ar Patiesības vārdu. Aleksandrs Ogijenko, 6.08.2013 Veca ebreju vīra, pārdzīvojuša Katastrofu, tšuva. Vēstule – liecība. BEMIDBAR. 5773. "Katrs karš ir garīgs." (A.Ogijenko. 11.05.2013) Par Hanukas svētkiem. (A.Ogijenko, 117 pārraidīt "SHMA ISRAEL". 06.12.2007g.) HANUKA. 5774. „DIEVA VALSTĪBA NAV VĀRDOS, BET SPĒKĀ.” (A.Ogijenko. 01.12.2013.) Beshalah 5774. ,,Vienmēr atceries galveno!,, Aleksandrs Ogijenko. Draudze Beit Shalom. 11.01.2014. Vaethanan. 5772. ,,Bez atklāsmes no augšienes tauta ir mežonīga.” Naums Geļfands. 04.08.2012. Shoftim. 5774. Dievs ir mans Mierinātājs. Aleksandrs Ogijenko.30.08.2014. Jauns mēness ELUL. 5773. "No viņa paša griba dzemdināja Viņš mūs ar patiesības vārdu" (A.Ogijenko) „Lai tevi izglābtu no cita sievas.” Vajehi. 5775. Naums Geļfands. 03.01.2015. Sāras dzīve 5775. (Aleksandrs Ogijenko) ,,Par ticību un mūsu bailēm.,,,.12.mēnesis. 5776. A.Ogijenko. 09.02.2016. Nedēļas lasījums “HAJEJ SARA” (Sāras dzīve) 5774. “Nāc, es tev rādīšu Jēra līgavu”. (A.Ogijenko) "Atjaunošanās laiks" (A. Ogijenko) Tazria Mecora. 5778. ,, Lai katrs no jums mācētu turēt savu trauku svētumā un godā.,, . "Mācība", kopienas "Beit Šalom" veidošanai un iekārtošanai, apkopota, pamatojoties uz "Didahe”. Emor 5778. ,,Jo viņi ir svēti Savam Visuaugstajam Grāmata: „Kad dzirdēsiet Viņa balsi neapcietiniet savas sirdis.” Aleksandrs Ogijenko. Ievads. 1.Nodaļa. „Mūsu cīņa nav pret miesu un asinīm.” 2.NODAĻA. "Ne viss mesiāniskais patiesi ir mesiānisks." 3.NODAĻA. "Kur meklējamas patiesās ticības saknes?" 4.NODAĻA. Par Jeshua haMašiaha un Viņa mācekļu attieksmi pret Mozus Bauslību, un par nepieciešamību ievērot Likumu, ko Dievs devis Mozus Bauslībā. 5.NODAĻA. „Jo neviens nevar likt citu pamatu.” 6.NODAĻA. „Mašiaha noslēpums.” 7.NODAĻA.. BAUSLĪBĀ „ES” (VECAIS) ESMU MIRIS BAUSLĪBAI. 8. NODAĻA. DIVI CEĻI. |