|
||||||||
Дополнительные статьи:
|
Tazria Mecora. 5778. ,, Lai katrs no jums mācētu turēt savu trauku svētumā un godā.,, . Lejupielādēt Klausīties Klausīties (atskaņotais 2) Tazria Mecora. 5778. ,, Lai katrs no jums mācētu turēt savu trauku svētumā un godā.,, . Svētrunas stenogramma .14.04.2008. (trauku- krievu val., oriģinālā grieķu valodā – trauku)
Mēs turpinām iepazīt patiesā Ješua a Mašiaha dabu, iepazīt Dieva godību Ješua personā caur Viņa atzīšanu. Nedēļas lasījums Tazria Mecora divkāršs nedēļas lasījums. Es ne nejauši lūdzu jums, lai bērni šodien paliktu šeit, klausītos kopā ar mums. Bērni, esiet uzmanīgi! Tas, par ko šodien runāsim būs ļoti svarīgi, gan priekš mums, gan mūsu bērniem, gan mazbērniem. Izturieties pret to nopietni, tāpēc, ka šīs zināšanas ir ļoti vajadzīgas katrā dievbijīgā ģimenē. Ja man šīs zināšanas būtu bijušas, ja es šīs zināšanas būtu saņēmis no saviem vecākiem, tad noteikti no daudzām ciešanām es būtu pasargājis sevi dzīves ceļā, sevi un savus bērnus. Runāsim mēs šodien par ģimenes veidošanu. Par to, no kā tas sākās, par to kā radīt svētīgus bērnus! Kā radīt bērnus, kuriem jau iekšienē būtu ielikta bijība un drebēšana uz Visuaugsto un mīlestība uz Viņu. Kā uzturēt šo ģimenes dzīves tīrību un svētumu, lai Visuaugstā svētība visu laiku paliktu mūsu mājā, lai caur šo Visuaugstā klātbūtni kļūtu svēti mūsu bērni un mūsu bērnu bērni. Tas ir ļoti svarīgi un varbūt daži no jums klausoties to, par ko mēs šodien runāsim domās, kāpēc es to agrāk nezināju. Ziniet pateicība Visuagstajam, ka kaut vai tagad mēs to varam uzzināt un būs mums par ko lūgt, par ko prasīt... Un kādam varbūt būs iespēja izlabot to, kas bija nepareizi. Tāpēc, ka tad, kad mēs esam pamatos, saknēs un labojam to, ko vajag izlabot, tad arī redzamajā pasaulē viss pārveidosies un viss mainīsies! Aizies daudzas slimības, atnāks veselums iekšienē, atnāks Visuaugstā miers, kurš dara mūs stiprus garā katrā dzīves situācijā. Izlasīsim mūsu nedēļas lasījuma sākumu Vaikra 12.nodaļa no 1. panta: ,,Un teica Adonai Moše sakot: ,,Saki Israēla dēliem, ja sieviete ieņem un dzemdē vīriešu dzimtes jaundzimušo, tad viņa ir nešķīsta septiņas dienas, kā savās parastajās attīrīšanās dienās viņa būs nešķīsta.,, Doma ļoti vienkārša, lai sieviete ieņemtu bērnu, ir jābūt tam no kā viņa var ieņemt un tas ir pats svarīgākais moments katra cilvēka dzīvē, svarīgs moments ģimenes radīšanā. Un pirms mēs sāksim runāt par pašu ieņemšanu, es gribu pāris vārdus pateikt caur to, kā ir jābūt, lai tas, no kā tiks ieņemts bērns, lai viņš un viņa tiktu Visuaugstā svētīti un tā dēļ svētīti arī bērni. Protams visi mēs vēlamies, lai mūsu bērni būtu svētīti un daudzi no mums būtu gribējuši, lai šīs zināšanas būtu līdz paši bija ieņēmuši savus bērnus, bet tai pat laikā šīs zināšanas ir svarīgas un labi, ja mums esot šīm zināšanām varēsim tās nodot saviem bērniem un savu bērnu bērniem, lai viņi jau varētu pareizi ieņemt savu bērnus, lai viņu bērni būtu Visaugstā svētīti no mātes klēpja. Sīraha grāmatā 16.nodaļā no pirmā līdz ceturtajam pantam ir rakstīts: Nevēlies daudzus nederīgus bērnus, nepriecājies par netikumīgiem dēliem, kad viņi vairojas, nepriecājies par tiem, ja viņos nav Dieva bijības.,, Kā var radīt bērnu, lai viņā būtu Dieva bijība? Vai tad tas ir atkarīgs no vecākiem? Vai tad ne Visuaugstais ieliek šo bijību bērnā mātes miesās? Rodas tāds jautājums. Sīrahs saka nepriecājies par netikumīgiem dēliem, kad viņi vairojas, nepriecājies, ja viņos nav Dieva bijības. ,,Neceri uz viņu dzīvi un nebalsties uz viņu daudzumu, labāk viens taisnais nekā tūkstots grēcinieku, labāk mirt bez bērniem nekā lai būtu netikumīgi bērni, jo no viena saprātīga, tiks apdzīvota pilsēta, bet bezdievju ciltis iztukšosies.,, Ko šeit piebilst? Tas tā arī ir! Kā radīt tādus bērnus? Pateikšu svētrunas nosaukumu, tas ir no 1. vēstules Tesaloniķiešiem 4.nodaļā no 1.panta ir rakstīts: ,,1 Beidzot, brāļi, mēs lūdzam un pamācām Kungā Jēzū: topiet aizvien pilnīgāki, sekodami tām mācībām, ko no mums esat saņēmuši, proti, kā jādzīvo, lai Dievam patiktu, - un jūs jau arī tā dzīvojat. 2 Jūs zināt, kādus aizrādījumus mēs jums esam devuši Kunga Jēzus uzdevumā. 3 Jo tāda ir Dieva griba - lai jūsu dzīve būtu svēta. Atturieties no netiklības! 4 Zinait, ka ikvienam jāglabā sava miesa (trauks- krievu val.) svētumā un godā, 5 bet ne kaislē un kārībā, kā to dara pagāni, kas nepazīst Dievu. ,, Pagājušajā sabatā es jums stāstīju kādu skumju stāstu, meitene dzemdē bērnu pat vēl neesot precējusies. Tā ir liela nelaime, liela nelaime pašai mātei un pašam bērnam un pateicība Visu augstajam par Mašiahu Ješua, kurš var jebkuru dzīvi glābt un izlabot un tajā ir Visuaugstā žēlastība šajā pēdējā laikā, tāpēc nevajag izturēties pret to, ko es šodien jums runāšu, kā pret galējo spriedumu, ka tur neko nevar vairs padarīt, ka tur vairs neko nevar izmainīt. Es jau pašā sākumā jums sacīju, ka ja es to būtu zinājis, ja mani vecāki to būtu zinājuši, tad es būtu sevi pasargājis un mani vecāki būtu pasargājuši no daudzām ciešanām, kurā esmu gājis cauri. Tāpat arī laikam jūs. Svētrunu esmu nosaucis :,, Lai katrs no jums mācētu turēt savu trauku (trauku- krievu val., oriģinālā grieķu valodā – trauku) svētumā un godā.,, Tātad mēs sākām lasīt mūsu nedēļas lasījumu un tur otrais pants saka: Saki Israēla dēliem, ja sieva ieņems un dzemdēs...,, Un tātad vēl līdz tam kamēr viņa ieņems, daudz kas ir jāizdara šai sievietei! 127.psalmā ir rakstīts: ,,1 Salamana svētceļnieku dziesma. Ja Tas Kungs namu neuzceļ, tad darbojas velti, kas gar to strādā. Ja Tas Kungs pilsētu neapsargā, tad velti sargs nomodā. 2 Ir velti, ka jūs agri ceļaties un vēlu paliekat nomodā un ēdat savu maizi ar rūpēm; saviem mīļajiem Viņš bagāti dod miegu. (Oriģinālā ivritā dod gulēšanu, latviešu – dod maizi)3 Lūk, bērni ir Tā Kunga dāvana, un bērnu svētība mums ir Viņa atlīdzība. 4 Jaunības spēkā dzemdinātie dēli ir kā bultas stipra vīra rokā. 5 Svētīgs ir tas vīrs, kas ar tām pildījis savu bultu maksti. Tie nepaliks kaunā, kad tiem jāsastopas vārtos ar saviem ienaidniekiem.,, Kā celt namu, kuru būvē Visuaugstais? Skaidrs tas, ka tad, kad sieviete ieņems, tā jau ir paša nama radīšana un šī nama radīšanā, kuru veido pats Visuaugstais ļoti svarīgu lomu ieņem pati sieviete. Salamana pamācībās 14.nodaļā no 1.panta rakstīts: ,,1 Gudra sieva uzceļ savu namu, bet trakulīga neprāte to ar savu rīcību sagrauj. ,, Tad kā būt gudrai sievai un uzcelt savu namu, kuru veido pats Dievs? Kā kopā ar Visuaugsto uzcelt savu namu? Ja skatāmies jūdu tradīciju, kura ir pamatota uz Svētajiem Rakstiem, tad var redzēt, ka ne līgava rūpējas par to, lai atrastu sev līgavaini. Rakstos rakstīts, ka līgavainis vienmēr meklē sev līgavu! Skatoties uz Toru mēs redzam, ka svētīgi nami, kurus uzcēlis Visuaugstais, līgavaiņi ir atraduši līgavas vienmēr pie avota ar dzīvu ūdeni!!! Ja mēs paskatāmies uz to kā Abrahams ir meklējis sievu savam dēlam, sūtot savu kalpu Eliēzeru un viņš aizgāja tur, kur viņu sūtīja Abrahams un atnāca pie avota un ieraudzīja avotu un gribēja dzert un viņa kamieļi gribēja dzert. Un viņš vērsās pie Visuaugstā un teica: Visuaugstais, lai tā meitene, kas nāks smelt ūdeni, ja viņa dos dzert man un vēl padzirdinās manus kamieļus, tad es zināšu, ka tā ir tieši tā meitene, kuru tu esi ssagatavojis Abrahama dēlam Ichakam. Raksti saka, ka Visuaugstais dzīvo taisno dzimtā. Šodien lielākā daļa meiteņu ir norūpējušās par to, kur atrast sev vīru. Savās šajās rūpēs viņām ir tas, ko viņas sagaida no šī vīra, ko viņa grib no Viņa saņemt. Un šeit ir liela problēma, var teikt slazds tādām meitenēm, tāpēc, ka īsta mīlestība ir ne tur, kur var kaut ko saņemt kaut ko no otra, bet, kad var kaut ko otram dot. Tad lūk, kad Abrahama kalps Eliēzers piegāja pie avota, iznāca Rebeka (Rivka) un izdarīja tieši tā kā lūdza Eliēzers. Viņa padzirdināja Eliēzeru, Abrahama kalpu, padzirdināja kamieļus un tur bija daudz kamieļu, kādi desmit, bet katrs kamielis pēc ilgstoša pārgājiena izdzer līdz četrdesmit litru ūdens. Tad variet iedomāties, cik viņai vajadzēja ļoti daudz ūdeni sanest. Šī meitene neizbijās darba un padzirdināja kamieļus arī. Paskatīsimies uz Jakovu, Ichaka dēlu, viņš arī atnāca pie avota un pie avota satika savu mīļoto Rāheli. Tāpat mēs skatāmies uz Moše, kad viņš azbēga no Ēģiptes, no faraona, viņš atnāca pie avota un arī tur satika savu nākamo sievu Ciporu. Kur tad ir šis dzīvā ūdens avots, kur ir jābūt, lai satiktos ar savu līgavaini. Pa lielam, tur, kur ir dzīvais ūdens ir Visaugstā vārds, svētīta vieta, kur tu satiksi svētīgu līgavaini! Citās vietās: diskotēkās, kafejnīcās, kaut kur uz ielas, tās nav tās vietas, kur tu viņu satiksi. Tur, kur ir interese uz Dzīvo ūdeni, pret Dieva Vārdu, lūk tur var atrast tādu svētīgu vīru! Kāds varbūt domā, nu nekas, viņš taču ir tāds labs, es ar viņu apprecēšos un tad kaut kā viņu pievienošu pie Visuaugstā Vārda! Es esmu redzējis tādus piemērus, viņi bēdīgi beidzās! Bija veltīgi nodzīvoti gadi, pazaudēts laiks, sagrautas ģimenes, vienkārši cilvēks palika pie sasistas siles... Ne tā tas darās! Vajag atrasties pie avota ar dzīvu ūdeni, bet Visuaugstais ir ieinteresēts Taisno dzimtā šajā pasaulē un jums tam ir jānotic un jums ir jābūt šīm personīgajām attiecībām ar Visuaugsto, lai Viņš redzot jūs, jūsu svētumu un tīrību, šķīstību, lai Viņš zinātu, jā, lūk, tas ir tas klēpis, kurš radīs šajā pasaulē bērnu svētbijību un paļāvību uz Visuaugsto jau ieliktu šī bērna iekšienē. Un Viņš atvedīs tādu līgavaini pie tevis, kurš var iedot šo sēklu! Jūdu tradīcijā tagad tas viss ir vienkāršojies līdz minimumam un tas ir ļoti žēl, lai gan, ja skatāmies uz Rakstiem un uz to kā bija agrāk ebreju tradīcijā šis divu siržu, divu pusīšu savienošanās vienā moments sastāv no diviem posmiem: Kidušin un nisuin, mūsu valodā tas varētu skanēt kā saderināšanās un laulības. Visi šie posmi ir pamatoti uz Rakstiem. Kad es par to domāju un tā sanāca, kad es gatavojos skolai, kuru sākuši tie, kuri atjauno Derību un iziet no Bābeles netikles, man tas viss salikās kopā un es ieraudzīju, ka šī saderināšanās ar Visuaugsto notika tieši Ēģiptē, kas viņi piedalījās Pesaha Jēra ēšanā pirms tam ieejot Abrahama Derībā izdarot apgraizīšanu, jo neviens, kas nav apgraizīts ēst Pesaha jēru nevarēja. Bet pravieša Jeremijas grāmatā 2.nodaļā mēs lasām par to, ka Visuaugstais saka, ka tu sekoji man kā līgava tuksnesī. Mēs redzam, ka šis laika periods no Ēģiptes līdz Horeba kalnam Israēls bija līgavas statusā, bet tas, kas notika uz Horeba kalna, kad jau bija slēgta derība, tās jau bija kā laulības. Es gribu jums parādīt pamatu Rakstos un uz kādiem pamatiem tiek būvēta šī izpratne, kā būtu jānotiek mūsu dzīvē un mūsu bērnu dzīvē šī divu sirds pusīšu savienošanās. Jeremijas 2.nodaļā 2. pantā rakstīts: ,,Ej un pasludini Jeruzālemes meitai ausīs: tā saka Kungs: Es atceros par tavu jaunības draudzību, par tavu mīlestību, kad tu biji līgava, kad sekoji man tuksnesī, uz neapsēto zemi.,, Jūs dzirdiet? Tu biji līgava un sekoji man tuksnesī, un tas tiek runāts par Israēlu, kurš izgāja no Ēģiptes. Un kā Israēls noslēdza Derību, mēs atceramies, ka jau tad tas četrdesmitajā dienā pārkāpa Derību, Moše satrieca Derības plāksnes un sarāva laulības liecību. Astoņdesmit dienas pēc tam, kad Moše atgriežas no kalna Jom Kipur svētkos ar jaunām derības plāksnes tiek atjaunota šī derība un pēc tam praviešu grāmatās mēs lasām, ka Visuaugstais atlaiž savu sievu, dod viņai šķiršanās vēstuli, par to ka viņa bijusi netikla ar citiem. Beigās mēs lasām par to, ka pat neskatoties uz to, ka Visuaugstais ir viņu atlaidis, Viņš saka: atgriezies pie manis mana sieva! Tātad mēs redzam Israēla statusu, ka tas bija kā līgava un, ka tad, kad derība ir slēgta, Israēls ir kā sieva. Tas pats ir ar mums Jaunās Derības ticīgajiem, ja paskatāmies Rakstos Mateja evaņģēlijā 25.nodaļā līdzībā par desmit jaunavām, atceraties piecas gudras jaunavas un piecas negudras jaunavas un viņas visas kaut ko gaidīja. Ko gaidīja? Līgavaini! Viņas ir jaunavas un viņas gaida līgavaini. Bet, kad līgavainis atnāca, sākās kāzu mielasts. Tās kuras gaida līgavaini ir līgavas. Bet, kad jau sākas kāzu mielasts tur līgava un līgavainis kļūst par vīru un sievu. Ja skatāmies Atklāsmes grāmatas 19.nodaļu varam arī tur izlasīt, ka Jēra kāzas notiks ar Viņa otro atnākšanu. Es gribu pateikt, ka noteikti ir jābūt periodam starp saderināšanos, kidušin un nisuin, veltīšanos, kad notiek šī veltīšanās saskaņā ar jūdu tradīciju, kad līgavainis uzvelk šo saderināšanās gredzenu savai līgavai viņas labās rokas rādītājpirkstā un jūs paši varat domāt par to, ko tas nozīmē. Sākās sagatavošanās laiks. No Rakstiem mēs zinām, kad jau būs savienoti kā viens vesels līgavainis un līgava, tad vīrs atdalīsies no tēva un mātes un pieķersies savai sievai un būs tie viena miesa. Un līgavainim ir jāparūpējas šajā laikā par to, lai nākamā ģimene jau dzīvotu atsevišķi, lai nebūtu ietekmes ne no vīra vecākiem, ne no sievas vecākiem, lai viņi būtu patstāvīgi, lai viņi paši būvētu savu ģimeni un svarīgi, lai šajā ģimenē būtu klātesošs Visuaugstais, lai būtu tīrība un svētums visās savstarpējās attiecībās. Atklāsmes grāmatas 19.nodaļā no 1.panta līdz 9.pantam mēs lasām par to prieku, ka sāķās Jēra kāzas. Pirms tam no pirmā panta lasām, kad notiek tiesa pār Bābeles netikli, sākās šis prieks! Un piektajā pantā ir rakstīts: ,,5 No goda krēsla atskanēja balss, saukdama: "Slavējiet mūsu Dievu, visi Viņa kalpi, kas Viņu bīstas, mazie un lielie." 6 Tad es dzirdēju balsi, tā bija kā liela ļaužu pulka kliegšana, kā lielu ūdeņu krākšana un kā stipra pērkona rūkšana, kas teica: "Alelujā! Jo ir sācis valdīt Kungs, mūsu Dievs, Visuvaldītājs. 7 Priecāsimies, gavilēsim un dosim Viņam godu, jo atnākušas Jēra kāzas un Viņa līgava sataisījusies. 8 Tai ir dots tērpties spožā, tīrā audeklā." Proti, audekls ir svēto taisnības darbi. 9 Un viņš man saka: "Raksti! Svētīgi ir tie, kas aicināti Jēra kāzu mielastā!" Viņš man saka: "Šie ir patiesie Dieva vārdi." Ja mēs atveram 21.nodaļu 9.pantā viens no eņģeļiem saka Jānim, nāc es tev rādīšu sievu, Jēra līgavu. Mēs redzam, ka tā ir Debesu Jeruzāleme, tā ir Dieva skīnija (saiešanas telts) ar cilvēku. Rakstos mēs redzam šo tēlu, kā tam ir jānotiek cilvēku dzīvē, kad divi kļūst viena miesa. Līgava tiek gatavota līgavainim sākot no saderināšanās procesa un viss noslēdzas ar laulību. Laulību laikā zem hupas tiek izdzerts šis derības kauss un tiek izteiktas septiņas svētības, šiv'a brahot, svētības jaunajiem un šajā momentā un šajā momentā viņi tiek pasludināti par vīru un sievu. No šī momenta viņi var stāties intīmās attiecībās savā starpā. Tas ir ļoti svarīgs moments, jo pirmkārt to visu ir tā vienkāršojuši, pat esmu lasījis patreizējo jūdu mājaslapu materiālus, tur ir, ka kidušin un nisuin tik vienkārši un viegli ir padarīti par vienu darbību, uzreiz notiek kidušim un uzreiz nisuin un nav šī sagatavošanās laika. Tādā steigā cilvēki zaudē ļoti daudz! Ļoti svarīgi šajā laikā, kad ir notikusi saderināšanās, bet nav vēl iestājušās laulības, kad divi ir atdalīti tikai viens priekš otra. Viņi sarauj saites ar citiem jauniem cilvēkiem vai meitenēm un viņiem nedrīkst būt nekādas intīmas tuvības savā starpā, jo ja tas notiks, tad tas būs noziegums pret derību. Un beigsies tas ar to, ka pēc tam vēlāk dzīvē, kad viņiem sāksies kopīga dzīve, viņiem neizbēgami būs laulību pārkāpumi. Tie ir garīgi principi! Ja jūs sargājat sevī tīrībā un svētumā un līgavai tas ir ļoti svarīgi saglabāt sevi kā jaunavu līdz tam, kad viņa pirmajā kāzu naktī, būs ar savu likumīgo vīru. Tas ir svarīgi! No visām šīm detaļām kopā saliekas tas, kas tiks ielikts šajā bērnā. Es tagad runāšu par meitenēm, jūs domājiet, kāds būs jūsu nākamais vīrs un jums pieņemsim ir jauns cilvēks ar kuru jūs satiekaties, kā jums uzzināt kāds viņš būs pēc tam, kad jūs apprecēsieties? Ļoti vienkārši!!! Jūs viņam uzdodiet dažus vienkāršus jautājumus! Kur tu redzi savas dzīves jēgu? Kam tu esi gatavs sevi veltīt? Jūs ziniet, var jauni cilvēki apvienoties tajā, lai sasniegtu panākumus darbā, lai uzbūvētu sev kādu māju vai aizbrauktu uz ārzemēm un nopirktu tur salu, lai tur dzīvotu...Var tajā apvienoties, bet pat ja esiet apvienojušies ar tādu mērķi, bet katra no viņiem iekšējā egoistiskā daba novedīs pie tā, ka viņu savstarpējās attiecības būs sagrautas. Vienīgais veids kā savienojušies laulību saitēs vaŗētu kļūt par vienu miesu un kļūt vienotiem visā, tikai caur to, ka sieva un vīrs iepazīs Dzīvo Vārdu un tas ir tas Vārds, kurš dzīvos sievā, kurš dzīvos vīrā, tieši tas padarīs viņus vienotus domās, savos vārdos, vēlmēs un darbos. Tikai tā var veidoties šī svētīgā ģimene, kurā būs klātesošs ir Visuaugstais, kurš uzcels šo namu, kurš bērnus, kuri dzims! Nu lūk! Atnākusi laulība! visi priecājās līgava un līgavainis ir pasludināti par vīru un sievu! un lūk, tas svētīgais laiks, kad pienācis ieņemšanas brīdis, kad sieviete ieņems un dzemdēs! Stop!!! Vēl ne viss ir pateikts no tā, kas mums ir jāzina! Tas jāzina sievietei un tas ir jāzina vīrietim! Tas ir jāzina bērniem, kuriem tikai vēl priekšā stāšanās laulību attiecībās. Tas ir ļoti svarīgs moments. Kad var ieņemt bērnu? Un kad kategoriski nedrīkst? 3.Mozus 18.nodaļa 19.pants rakstīts: ,,19 Tev arī nebūs aizskart sievu viņas mēnešziedu laikā, kamēr viņa ir nešķīsta, tev nebūs viņai tuvoties, lai atsegtu tās kailumu. ,, Runa iet par sieviešu attīrīšanās dienām. Šīs nedēļas lasījums ir par to, ka parasti sieviešu dienas ilgst septiņas dienas un pēdējās divas dienas sievietei ir sevi jāpārbauda vai nav vēl asins izdalījumi, lai viss būtu tīrs un tad septītās dienas vakarā viņa pieņem mikvu un astotajā dienā viņa ir šķīsta, tātad astotajā dienā viņa ir pieejama savam vīram. Un tas ir tas laiks, kad jau var tikt ieņemts bērns. Ja sievietei attīrīšanās dienas ilgst ilgāk par septiņām dienām, tad vajag atvērt 15.nodaļu 25.pantu. Bet no sākuma izlasīsim 3.Mozus grāmatas 15.nodaļas 19.pantu, lai jūs ieraudzītu, ka tas šeit ir rakstīts par septiņām dienām. Tātad 3.Mozus 15.nodaļas19.pants - tā ir parastā sieviešu attīrīšanās. Ir rakstīts: ,, 19 Bet, ja kādai sievai asins sārņi pil no viņas miesas, tad lai viņa top atšķirta septiņas dienas, un, kas viņu aizskar, kļūst nešķīsts līdz vakaram. ,, Tātad septiņas dienas viņai ir jāattīrās no savām asinīm. Bet 25.pantā ir cita situācija : ,,Ja sievietei tek asinis daudzas dienas ne viņas attīrīšanās laikā. Un ja viņai ir izdalījumi ilgāk par viņas parasto attīrīšanos, tad visu laiku viņas nešķīstības izdalījumu laikā līdzīgi kā, ja turpinās viņas attīrīsanās, viņa ir nešķīsta. Katra gulta uz kuras viņa gulēs savu iztecējumu laikā, būs nešķīsta, tāpat kā gulta turpinoties viņas attīrīšanai,, un 28.pantā ir rakstīts: ,,Bet kad tā atbrīvosies no saviem iztecējumiem, tad tai ir jāatskaita sev septiņas dienas un pēc tam būs šķīsta. Astotajā dienā paņems sev divas ūbeles vai divus jaunus baložus un atnes tos priesterim pie Saiešanas telts ieejas. 30. Un pienesīs priesteris vienu no putniem kā upuri par grēku, bet otru par dedzināmo upuri: un attīrīs to priesteris Kunga priekšā no viņas nešķīstības iztecējumiem.,, Pievērsiet uzmanību, kad sievietei bija parastās mēneša dienas, tad viņa upuri par grēku nepienesa, bet, kad viņai ir attīrīšanās ilgāk par parastām, tad viņa pienes upuri par grēku un dedzināmo upuri, tātad tur ir kādi garīgi iemesli, bet es tagad runāju ne par to, bet par to kā pareizi sievietēm skaitīt šīs attīrīšanās dienas, tāpēc, ka ir rakstīts, ka vīrs nedrīkst tuvoties sievai viņas attīrīšanās laikā un ieņemšanas laiks nevar būt tādās dienās, tāpēc, ka tas nebūs svētīgi priekš bērniem, vēl vairāk, ja mēs paskatīsimies 3.Mozus 20.nodaļu 18.pantu, tad tur ir rakstīts: ,,Ja vīrs tuvosies sievai un ieies pie viņas attīrīšanās dienu, tad viņi abi tiks izcirsti no savas tautas vidus.,, Rakstīts ,,karet,, 3.Mozus 20.nodaļu 18.pants: ,,Ja kāds guļ ar sievu viņas asins attīrīšanās slimības laikā un atsegs viņas kailumu tad viņš ir atsedzis tās iztecējumus, un viņa atvērusi savus asins iztecējumus, tad viņi abi tiks izcirsti no savas tautas vidus.,, Jūs redziet, cik svarīgi ir to visu zināt, lai bērni dzimtu svētīgi. Un tas ir jāzina gan meitenēm un tas ir jāzina sievietēm. No sievietēm pirmkārt tas atkarīgs, cik pareizi viņas skaitīs. Katrai ir jābūt tādai sava grāmatiņai, kalendāram, kurā jūs vienmēr atzīmējat to, kad jums ir sākusies pirmā diena, lai nekļūdītos un tieši zinātu, kad jūs kļūstat šķīstas, jūs varat domāt, ka jūs atcerieties, bet paies dažas dienas un jūs jau aizmirsīsiet kad. Bet tas jums ir ļoti svarīgi tam, lai bērni, kuri dzims būtu svētīti. Kad tas viss ir ievērots, pienāk šis ieņemšanas brīdis. Mēs apstājāmies pie tā, ka Derība ir slēgta un pienāk laulību nakts laiks. Vēlos jums nolasīt Tobija lūgšanu no Tobita grāmatas, kā viņš lūdzās pirmajā kāzu naktī. Pievērsiet uzmanību, Tobija, Tobita dēls, ja mēs skatāmies uz Tobita dzīvi, viņš dzīvo Ninivē, viņš jau bija Asīrijas ķēniņa aizvests no Ninives kopā ar desmit ciltīm un tā garīgā atmosfēra, kurā viņš dzīvo, tā izsekošanas atmosfēra visam jūdaiskajam. Kad uzzināja, ka šis cilvēks ir jūds un viņš turpina dzīvot pēc jūdu likumiem, viņu vienkārši nogalināja tajā vietā, kur atrada, bet asīriešu ķēniņš aizliedza glabāt nogalinātos. Viņi tā arī gulēja neapglabāti tieši uz pilsētas ielām. Bet Tobits cēlās naktīs un apglabāja savus brāļus un nebaidījās šīs ķēniņa izsekošanas, kaut arī tas vēlāk kļuva zināms un viņu sāka izsekot. Tobits visu laiku gāja uz Jeruzālemi pielūgt Visuaugstā svētkos, Regalim svētkos. Es gribu teikt, lūk, skatieties vecāki, kuri bīstas Dievu, kas neliecas šīs pasaules likumu priekšā, kādi ir viņu bērni , lūk, Tobija lūgšana Tobita grāmatas 8.nodaļa 4.pants, kad viņi palika istabā divatā, Tobijs piecēlās no gultas un teica: Celies māsa! (viņus tikko pasludināja par vīru un sievu) Celies māsa un lūgsim, lai Adonai apžēlotu mūs un sāka Tobijs runāt: Svētīts Tu esi mūsu tēvu Visuaugstais, svētīts ir Tavs svētais Vārds, svētītais uz mūžiem, lai svētī Tevi Debesis un visi Tavi radījumi, Tu esi radījis Ādamu un devi viņam palīgu Ievu par stiprinājumu un sievu, no viņiem cēlies cilvēku dzimums, Tu sacīji: nav labi cilvēkam būt vienam, radīsim viņam palīgu, līdzīgu viņam. Un Tagad Adonai, es ņemu šo savu māsu, ne priekš kārību apmierināšanas, bet pēc patiesības, kā sievu, esi labvēlīgs mani apžēlot un dod novecot ar viņu.,, Paklausieties, šajā pasaulē lielākā daļa cilvēku sava partnera, kā viņi to sauc, izvēlē vadās no kārībām. Viņi jums teiks, ka mīl jūs un teiks, ka viņi nevar bez jums, bet, kad par to domā, atceries Amnona, vecākā Dāvida dēla, mīlestību, kurš izvaroja Tamāru, savu māsu. Tur ir rakstīts, ka viņš tā mīlēja, ka sāka tievēt. Un pie tā visa ir rakstīts, ka viņš saprata, ka viņš neko nevar ar viņu izdarīt. Tas 2. Samuela 13.nodaļa no 1.panta: 1 Un notika pēc tam, Absalomam, Dāvida dēlam, bija skaista māsa, vārdā Tamāra; tajā iemīlējās Amnons, Dāvida dēls. 2 Un Amnons ļoti nobēdājās savas mīlestības dēļ uz savu pusmāsu Tamāru, tā ka viņš palika slims, jo viņa bija vēl jaunava, un Amnonam šķita grūti viņai kaut ko darīt. Kas tā pat tādu mīlestību, ka viņš grib ar viņu kaut ko izdarīt? Viņš tik tālu bija slims ar šo mīlestību, bet tā ir kārība, kas viņu vada! Viņš negrib viņai neko dot, viņš grib no viņas ņemt un tā nav tā mīlestība uz kuru jānopērkas! ,,Amnonam šķita grūti viņai kaut ko darīt... Kungs apžēlojies! Palasīšu no Rambama, traktāta Nida 31a: ,,Stunda, kad vīrs ar sievu savienojās svētumā, viņu starpā ir klātesoša šehina un tā ir vārdu ,,iš,, un ,,iša,, noslēpums, šie vārdi viens no otra atšķiras ar diviem burtiem, vārdā ,,iš,, ir burts ,,jud,,. Bet vārdā ,,iša,, ir burts ,, 'hei,,. ,,Jud,, un ,,'hei,,Tie ir Visuaugstā Vārda burti, kuri kopā sastāda Visaugstā Vārdu. Kad tas viss ir svētumā. Bet, ja vīrs un sieva sevi nodod iekāru varā, šehina attālinās no viņiem. No abām pusēm paliek tikai ,,uguns,, un ,,uguns,, Iš - jud, alef un šin burti. Tas ir vīrs. Iša - alef, šin, 'hei -sieva, kad viņi savienojās kaislē un iekārēs, aiziet vārdam ,,Iš burts ,,jud,, un vārdam Iša burts ,, 'hei,, aiziet un paiel tikai ,,eš,,.Bet ivritā vārds ,,eš,, ir uguns. Tas ir viņus rijošais kaislību uguns. Ja divas kaisles savienojas vienā, tad kas piedzims? Tas būs kvadrātā! Kas piedzimst, ja bērni tiek ieņemti bez Visuaugstā. Un kā tad ir šiem bērniem iegrožot savas kārības, lai būtu patīkami Visuaugstajam. Cik tas ir svarīgi! Un cik svarīgi ir to zināt mūsu bērniem un mūsu bērnu bērniem un to viņiem mācīt. Tāpēc es visu atliku, sapratu, ka pats svarīgākais ņemot vērā to, kas notika pagājušajā nedēļā, pats svarīgākais ir nodot šīs zināšanas bērniem un bērnu bērniem, lai tas būtu mūsu dzimtā, lai Visuaugstā svētums būtu pat pie bērnu ieņemšanas. Ja nav Dieva klātbūtnes pie ieņemšanas, tad ir kaisle, un bērni, kuri dzimst, dzimst ar kaislību dabu, tas ir kaislību rijošā uguns un cik tas nav derīgi cilvēkam! Tā notiek, ja divi stājas tuvībā, lai apmierinātu iekāri, tātad eš un eš, divas kaislības, bet kad vīrs un sieva savienojas Debesu Vārdā, nav nekas vairāk svēts. Mēs redzam kā lūdz Tobija viņš saka: ,,es ņemu šo savu māsu, ne priekš kārību apmierināšanas, bet pēc patiesības kā sievu,, - tātad kā palīgu! - ,,...un dod novecot ar viņu.,, Šodien mēs runājam par to kā saglabāt savu trauku svētumā un godā. Kā mums parūpēties par to, ka bērni, kuri dzims, dzimtu ar Visuaugstā svētību, lai nami, kurus mēs būvējam, būvētu Visuaugstais. 112.psalmā no 1.panta ir rakstīts: ,,Aleluja! Svētīgs vīrs, kas bīstas Adonaju, kurš mīl Viņa baušļus, spēcīga uz zemes būs viņa sēkla, taisno dzimta taps svētīta, pārpilnība un bagātība viņa namā, viņa taisnība paliek mūžīgi.,, Daudzi no mums šodien klausās un domā, labi tiem, kas dzims no tāda svētīga vīra, kurš stipri mīl Dievu un tur Viņa baušļus, bet es taču esmu dzimis no pavisam citiem vecākiem, ko man ar to darīt. Jūs ziniet, tieši tagad ir īstais laiks kļūt par šo svētīgo vīru, kurš stipri mīl Dievu un ievēro Viņa baušļus, lai bērni, kuri tev dzīvē dzims, patiešām būtu svētīgi bērni. Pravietim Ecehiēlam 18.nodaļā ir rakstīts, ka Dievs nevēlas grēcinieka nāvi. No 14.panta: ,,Bet, ja kādam ir piedzimis dēls, kurš redz visus sava tēva grēkus kādus viņš dara, redz, bet nedara līdzīgi tam, uz kalniem upurēto neēd, uz Israēla elkiem nevērš savas acis, sava tuvāka sieva nepadara nešķīstu, cilvēku neapspiež, ķīlu neņem un ar varu neatņem, savu maizi dod izsalkušam, apsedz kailo ar apģērbu, no nabagā apvainošanas attur savu roku, nodevas un procentus neņem (рост и лихвы), pilda Manas pavēles, dara pēc Maniem baušļiem, tad šis nemirs par sava tēva nelikumībām, viņš būs dzīvs, bet viņa tēvs, tā kā cietsirdīgi apspieda, zaga brālim un nelabi darīja savas tautas vidū, lūk viņš mirs par savu grēku, bet jūs sakāt, kāpēc dēls nenes sava tēva vainu? Tāpēc, ka dēls dara pēc likumīgi un taisni. Visus manus baušļus (ustavi) pilda un tur. Viņš dzīvos! Dvēsele, kas grēko, tā mirs, dēls nenesīs tēva vainu, un tēvs nenesīs dēla vainu, taisnā taisnība pie viņa arī paliek, un grēcinieka grēki pie viņa arī paliek un ja grēcinieks atgriezīsies no visiem grēkiem, kurus darīja, turēs visus manus baušļus un darīs likumīgi un taisni, būs dzīvs un nemirs. Visi noziegumi, kurus tas darīja, netiks tam pieminēti, viņa taisnībā, kuru tas darīs. Taisnais dzīvs būs.,, Un noslēgumā izlasīšu 139. Dāvida psalmu: (tiešais tulkojums no krievu) ,,O, Adonai Tu mani pārbaudīji un pazīsti, Tu zini, kad es sēžos un kad es ceļos, Tu zini manus nodomus jau no tālienes, vai es eju, vai atpūšos, Tu esi ap mani un visi mani ceļi ir Tev zināmi, vēl nav vārda manā mutē, bet Tu Adonai to jau zini pilnībā, no aizmugures un priekšpuses Tu aptver mani un uzliec uz manis Savu roku, brīnišķīgs priekš manis ir Tev zināmais, augsts, nespēju to sasniegt. Kurp aiziešu no Tava Gara un kurp bēgšu no Tavas sejas, uziešu Debesīs, Tu tur esi, noiešu ellē (preispodnja)arī tur esi, paņemšu rītausmas spārnus un pārcelšos uz jūras galu un arī tur Tava roka mani vedīs, un Tava labā roka mani noturēs. Vai teikšu es, varbūt tumsa mani paslēps un gaisma pārtaps par tumsu un arī tumsa neaizsegs Tevi un nakts ir gaiša kā diena, kā tumsa, tā gaisma, jo Tu esi radījis manas iekšas un esi veidojis manas mātes miesās, slavēju Tevi, jo esmu brīnišķi radīts, brīnišķi ir Tavi darbi. Mana dvēsele to apzinās pilnībā. No tevis nebija apslēpti mani kauli, kad tiku radīts slepenībā, veidots klēpja dziļumos, manu iedīgli redzēja Tavas acis un Tavā grāmatā ir rakstītas visas manas dienas noteiktas, kad to vēl nebija nevienas. Cik gan augstas priekš manis ir Tavas domas, cik liels ir to skaits, vai sākšu tās skaitīt. Tās ir daudzāk kā smiltis, kad es pamostos es joprojām esmu ar Tevi.,, Lūk, īsi tas par ko es šodien gribēju jums pateikt. Cik gan svarīgi līdz tam, kamēr sieviete ieņem un dzemdē dēlu, izdarīt visu pareizi, lai Visuaugstā svētība būtu klātesoša šajā ieņemšanā un šajās mājās un šajās savstarpējās attiecībās un darītu svētus gan vecākus, gan bērnus! Lai notiek tā! Ješua a Mašiaha Vārdā āmen!!!
|
Mūsdienīgs kalendārs
Ceturdiena
Bībeles kalendārs
Jaunumi: Rīgas Domes Labklājības departaments Dieva Taisnība iemiesojusies. BALAKS. 5773. KURA KĀDS IR UZVARĒTS,TĀ KALPS VIŅŠ IR. 22.06.2013. A.Ogijenko. Atklāj ūdens avotus raudu ielejā. Jauna mēness svētki. Ava mēnesis. 5773. (Aleksandrs Ogijenko. 08.07.2013.) No brīvas gribas Viņš mūs ir dzemdinājis ar Patiesības vārdu. Aleksandrs Ogijenko, 6.08.2013 Veca ebreju vīra, pārdzīvojuša Katastrofu, tšuva. Vēstule – liecība. BEMIDBAR. 5773. "Katrs karš ir garīgs." (A.Ogijenko. 11.05.2013) Par Hanukas svētkiem. (A.Ogijenko, 117 pārraidīt "SHMA ISRAEL". 06.12.2007g.) HANUKA. 5774. „DIEVA VALSTĪBA NAV VĀRDOS, BET SPĒKĀ.” (A.Ogijenko. 01.12.2013.) Beshalah 5774. ,,Vienmēr atceries galveno!,, Aleksandrs Ogijenko. Draudze Beit Shalom. 11.01.2014. Vaethanan. 5772. ,,Bez atklāsmes no augšienes tauta ir mežonīga.” Naums Geļfands. 04.08.2012. Shoftim. 5774. Dievs ir mans Mierinātājs. Aleksandrs Ogijenko.30.08.2014. Jauns mēness ELUL. 5773. "No viņa paša griba dzemdināja Viņš mūs ar patiesības vārdu" (A.Ogijenko) „Lai tevi izglābtu no cita sievas.” Vajehi. 5775. Naums Geļfands. 03.01.2015. Sāras dzīve 5775. (Aleksandrs Ogijenko) ,,Par ticību un mūsu bailēm.,,,.12.mēnesis. 5776. A.Ogijenko. 09.02.2016. Nedēļas lasījums “HAJEJ SARA” (Sāras dzīve) 5774. “Nāc, es tev rādīšu Jēra līgavu”. (A.Ogijenko) "Atjaunošanās laiks" (A. Ogijenko) Tazria Mecora. 5778. ,, Lai katrs no jums mācētu turēt savu trauku svētumā un godā.,, . "Mācība", kopienas "Beit Šalom" veidošanai un iekārtošanai, apkopota, pamatojoties uz "Didahe”. Emor 5778. ,,Jo viņi ir svēti Savam Visuaugstajam Grāmata: „Kad dzirdēsiet Viņa balsi neapcietiniet savas sirdis.” Aleksandrs Ogijenko. Ievads. 1.Nodaļa. „Mūsu cīņa nav pret miesu un asinīm.” 2.NODAĻA. "Ne viss mesiāniskais patiesi ir mesiānisks." 3.NODAĻA. "Kur meklējamas patiesās ticības saknes?" 4.NODAĻA. Par Jeshua haMašiaha un Viņa mācekļu attieksmi pret Mozus Bauslību, un par nepieciešamību ievērot Likumu, ko Dievs devis Mozus Bauslībā. 5.NODAĻA. „Jo neviens nevar likt citu pamatu.” 6.NODAĻA. „Mašiaha noslēpums.” 7.NODAĻA.. BAUSLĪBĀ „ES” (VECAIS) ESMU MIRIS BAUSLĪBAI. 8. NODAĻA. DIVI CEĻI. |